ERŐSÍTSE IZMAIT

A gátizomtorna gyakorlatok erősítik a gátizmokat és a hólyagot, így rendszeresen végezve mérsékelhető vagy szinten tartható a vizeletvesztés mértéke.
Feszítés

Feszítés

Próbáljon ki néhány gátizomerősítő gyakorlatot! Mindössze annyi a teendője, hogy megfeszíti a gátizmait. A gyakorlatot bárhol, bármikor végezheti, nem veszi észre senki. Ne habozzon, vágjon bele!
Gátizomtorna ikonja

Gátizomtorna

Mielőtt nekifogna, előbb meg kell találnia a használni kívánt izmokat. Ez akkor a legegyszerűbb, ha úgy tesz, mintha a szellentését próbálná visszatartani. Ha torna közben ugyanezeket az izmokat használja, azzal a gátizmai fognak erősödni. Az alábbi gyakorlatokkal egyszerre fokozhatja az izmai erejét és az állóképességét, ami segít a vizeletszivárgás megelőzésében.

Erősítés ikonja

Erősítés

Feszítse meg a gátizmait, és tartsa őket összeszorítva két-három másodpercig. Pihenjen 10 másodpercig, majd ismételje meg. Fokozatosan haladjon 10 ismétlésig. A gyakorlat közben próbáljon odafigyelni arra, hogy ne egyszerre szorítsa össze a farizmait, illetve feszítse meg a comb- vagy hasizmait.

Kitartás ikonja

Kitartás

Használja az erősítő gyakorlatnál leírt technikát, de ezúttal ne rövid ideig feszítse meg az izmait, hanem szorítson 10 másodpercig. Fokozatosan haladjon 10 ismétlésig. Az ismétlések között pihenjen 20 másodpercet.

Ellentartás ikonja

Ellentartás

Még nagyobb erőt fejthet ki, ha az erősítő és a kitartásos gyakorlat közben a megfeszített hasizmaival tart ellen.

Erőteljes összehúzás ikonja

Profi tipp: Erőteljes összehúzás

Úgy érzi, hogy gyerekjáték elvégezni az előző gyakorlatsort? Akkor próbálja gyorsan, erőteljesen összehúzni az izmait a gátizmok megfeszítéséhez. Feszítsen teljes erőből, majd azonnal lazítsa el az izmait. Ismételje meg 10-szer.

Ne feledje: a jó munkához idő kell. Több hétbe is telhet, mire javulást tapasztalhat. Addig mindenképpen végezze el ezeket a tornagyakorlatokat.

Vizelettartási képesség ikonja

Vizelettartási képesség

Segíthet kordában tartani a vizelettartási panaszokat, ha megtervezi, hogy mikor keresi fel a mosdót, és számon tartja, hogy mennyi folyadékot iszik. Ha például napi másfél liter vizet iszik, teljesen normális, ha akár napi 8 alkalommal is használja a mosdót. Ha ennél gyakrabban kell mosdóba mennie, kezdje el a fent leírt gátizom-erősítő tornát a hólyagja megerősítéséhez.

A gátizomtorna előnyei

Ajánlás

A gátizomtorna hamar a mindennapjaim része lett.

Dávid,
48 éves

Az gátizomtorna előnyei

  • Fokozott vizelettartási képesség
  • Erősebb test és szellem
  • Lecsökkent stressz-szint
  • Jobb minőségű szexuális élet

Ajánlás

A saját személyi edzőm lettem. A kemény munkának pedig meglett a gyümölcse.

Richárd,
66 éves

Történetek

„Ráébredtem, hogy tennem kell valamit”

Olvassa el Péter, Martin és Richárd történetét. Mindhárman inkontinensek, de megtanulták, hogyan éljenek együtt ezzel.

Martin története

What are cookies?

Lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet.