Nyaralás inkontinenciával

Itt a nyár, amikor mindig próbálunk időt szakítani egy kis pihenésre és feltöltődésre. Ilyenkor próbáljuk kipihenni magunkat, hogy újult erővel folytathassuk az életünket. A szabadság ideje alatt hajlamosabbak vagyunk lazábban kezelni a dolgokat, ami bizonyos esetekben, például inkontinenciával élőknél problémát okozhat.

Ahhoz, hogy az inkontinenciával élő beteg is gondtalanul élvezhesse a pihenést, érdemes néhány alapszabályt betartania.

  • Figyeljünk oda a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékfogyasztásra. Az alkoholtartalmú, szénsavas vagy magas koffeintartalmú italok fokozzák a vizeletürítést, így ezekkel ilyenkor is érdemes csínján bánni. Ha meleg van, a napi két-három liter folyadék az inkontinenciában szenvedő betegeknek is szükséges, erre figyeljünk oda. Ne feledjük, a sűrűsödő vizelet nagyobb terhelést okoz a hólyagnak, ami fokozza a működését. Ráadásul senkinek sem hiányzik, ha kiszáradás miatt rosszul lesz vagy kórházba kerül.
  • Ha külföldön töltjük a szabadságot, érdemes tájékozódni a helyi ételekről és italokról, nehogy valamelyik problémát okozzon. Figyeljünk az emésztésünkre, mivel a székrekedés miatti erőlködés károsan hathat az amúgy is gyengébb gátizomzatra. A túlzottan fűszeres ételek fokozhatják a vizelet kiválasztást, ugyanígy a lédús gyümölcsök is. A zeller, a petrezselyem, az uborka, a cékla és a retek is vízhajtó hatású, érdemes odafigyelni fogyasztásukra.
  • Ha hosszabb utazás vár ránk, készüljünk fel alaposan minden eshetőségre. Vonat vagy repülőút esetén érdemes mosdóhoz közel eső helyre jegyet váltani. Mindig legyen nálunk inkontinencia betét vagy pelenkanadrág, ha bármilyen okból kifolyólag nem sikerül időben wc-re jutni, akkor se legyen probléma. Tartsunk magunknál egy váltás fehérneműt, nejlon zacskót vagy szatyrot, hogy a lecserélt terméket vagy fehérneműt diszkréten tudjuk tárolni. Nedves törlőkendő illetve kézfertőtlenítő is jó, ha van kéznél.
  • Pihenés alatt hamarabb vesszük rá magunkat a mozgásra, mint a dolgos hétköznapokon. Figyeljünk arra, hogy ne végezzünk megerőltető mozgásformákat, kerüljük a túlzott fizikai aktivitást, melyek szintén fokozzák a vizeletürítést.
  • Ha szállodában alszunk, a saját kényelmünk és higiéniánk érdekében tegyünk néhány óvintézkedést. Érdemes vízhatlan ágyvédő huzatot vagy gumilepedőt magunkkal vinnünk. Ha szállodán kívül töltjük a napot, mindig legyen nálunk inkontinencia betét vagy pelenkanadrág, illetve a biztonság kedvéért egy váltás fehérnemű is.
  • Ha tudatosan felkészülünk a nyári pihenésre, akkor ugyanolyan zavartalanul és felhőtlenül tölthetjük, mintha semmi problémánk nem lenne. Nem szabad hagynunk, hogy betegségtudatunk alakuljon ki, figyeljünk oda magunkra és hozzuk ki a lehető legtöbbet a helyzetből. A TENA inkontinencia betéteivel és pelenkanadrágjaival pedig mindig biztonságban érezheti magát.