Időskori éjszakai vizelésnél ez megkönnyíti a lakók számára, hogy megtalálják a WC-t. Használjon borostyán színű világítást az alvászavarok minimalizálása érdekében. Próbálja ki a mozgásérzékelős világítást is, amely automatikusan bekapcsol.
Ugrás a fő tartalomra
*Required fields
Időskori éjszakai vizelésnél ez megkönnyíti a lakók számára, hogy megtalálják a WC-t. Használjon borostyán színű világítást az alvászavarok minimalizálása érdekében. Próbálja ki a mozgásérzékelős világítást is, amely automatikusan bekapcsol.
*Required fields
A WC ajtajának megjelölése és a kontrasztos színek használata megkönnyítheti a lakók számára a WC, a villanykapcsoló és a WC-ülőke azonosítását. A megemelt WC-szék vagy kapaszkodók javítják az elhelyezkedést, biztonságosabbá és kényelmesebbé teszik a WC használatát.
*Required fields
Ez különösen fontos kognitív zavarokkal küzdő egyének gondozásakor, mivel előfordulhat, hogy nem képesek felismerni a húgyhólyagból vagy a bélből érkező jeleket, vagy nem tudják, mit kell tenniük, amikor WC-re kell menniük.
*Required fields
Egyes lakók mobilitása vagy kézügyessége korlátozott lehet. Ezért a könnyen le- és felvehető ruha segíthet elkerülni a baleseteket. Ha inkontinencia termékekre van szükség, a nadrág jó választás a tisztálkodás megkönnyítésére és a függetlenség megőrzésére.
*Required fields
Gondoskodjon arról, hogy a WC tiszta legyen, a higiéniai cikkek elérhetőek legyenek, és a lakók szükség esetén könnyen hívhassanak segítséget.
*Required fields
Egyeseknek nehéz lehet elfogadni, hogy segítségre van szükségük a WC használatához. Tehát dícsérje őket és mindig maradjon pozitív. Növelje a méltóságukat a magánszféra biztosításával, valamint azzal, hogy a lakók jól érezzék magukat, ők irányítsák a dolgukat és megbecsülve érezzék magukat. Ez hozzájárul az időskori inkontinencia kezeléséhez.
*Required fields
Ez növelheti annak a kockázatát, hogy a lakók balesetet szenvednek, ami befolyásolhatja a méltóságérzetüket és önbecsülésüket. Ha baleset történik, mondjon valami megnyugtatót, például: „Bárki szenvedhet balesetet, én segítek”.
*Required fields
Idősgondozáskor a rendszeres rutin jó, de rugalmasnak kell lennie, és gondoskodnia kell arról, hogy szükség esetén segítséget nyújtson. Mindig keresse a jeleket, amelyek arra utalnak a nap folyamán, hogy használniuk kell a WC-t. A legtöbb embernek 4-8 alkalommal kell WC-re mennie napközben, és néha, az időskori éjszakai vizelés is probléma lehet 60 éves kor felett. Az átlagos WC ütemezés magában foglalja a reggeli ébredéskori, reggeli utáni, ebéd körüli, délutáni, esti és lefekvés előtti látogatásokat.
*Required fields
Az inkontinencia termékek soha nem helyettesíthetik a WC használatát. Folyamatosan bátorítsa lakókat, és szükség esetén segítse őket WC használatában. Ha inkontinencia termékekre van szükségük, válasszon egy személyre szabott, megfelelő méretű és nedvszívó képességű terméktípust, és ügyeljen a biztonságos rögzítésre, hogy elkerülje a kényelmetlenséget és a bőr kidörzsölését, valamint a szivárgásokat.
Több mint 60 éves tapasztalattal háta mögött a TENA a világ vezető inkontinenciatermék-márkája*. Teljes körű választékot kínálunk nedvszívó termékekből, bőrápolási termékekből és digitális egészségügyi technológiai megoldásokból, amelyeket az egyének, a családtagok és az egészségügyi szakemberek igényeire szabtunk.
A TENA-val az Essity élen jár az emberek méltóságát és életminőségét javító termékek és szolgáltatások fejlesztésében. Fokozott odafigyeléssel és minőségibb termékekkel törekszünk a fenntartható kontinenciagondozásra.
*Forrás: Euromonitor International Limited; Retail Adult Incontinence, all channels, RSP value sales, Tissue & Hygiene (Felnőtt inkontinenciatermékek kiskereskedelmi forgalma, összes csatorna, RSP értékesítés, papír- és higiéniai termékek), 2024-es kiadás.
A TENA, az Essity márkája – egy nemzetközi piacvezető vállalat a higiénia és az egészségügy területén. Termékeinket, megoldásainkat és szolgáltatásainkat nap mint nap egymilliárd ember használja világszerte. Célunk, hogy felszámoljuk a jóllét útjában álló akadályokat a fogyasztók, a betegek, az ápolók, az ügyfelek és a társadalom érdekében. A vállalat mintegy 150 országban elérhető termékeinek értékesítése a világszerte ismert TENA és Tork márkákon kívül olyan, széles körben népszerű márkanevek alatt történik, mint például az Actimove, a Cutimed, a JOBST, a Knix, a Leukoplast, a Libero, a Libresse, a Lotus, a ModiBodi, a Nosotras, a Saba, a Tempo, a TOM Organic és a Zewa. 2024-ben az Essity nettó árbevétele mintegy 146 milliárd svéd korona (13 milliárd euró) volt, és 36 000 fő állt az alkalmazásában. Az Essity székhelye Stockholmban található; a vállalatot jegyzik a stockholmi Nasdaq tőzsdén. További információk: essity.com.