Úgy tűnik, hogy az Ön tartózkodási helye <country>

A helyi információkat az adott TENA-oldalon találja

Hólyagtorna, medencefenék izomerősítő gyakorlatok és kezelés


Sokféle kezelés közül lehet választani, az előadódó problémák enyhítése azonban gyakorlatokkal és edzéssel is lehetséges.

Valaki pilates labdával tornázik.


Medencefenék-gyakorlatok

Az izmok többszöri, akaratlagos megfeszítését jelentő medencefenék-gyakorlatokkal megerősíthetők és tónusosabbá tehetők a húgycsövet és a húgyhólyagot körülvevő és tartó izmok, amelyeknek a vizeletszivárgás megelőzése érdekében feszesnek kell lenniük.
 
A két mosdóhasználat között eltelő idő ütemezését és figyelemmel követését jelentő hólyagtorna segítségével visszanyerhető a vizelettartási képesség. Ha napi másfél liter vizet iszunk, akár napi 8 alkalommal is kimehetünk a mosdóba. Ha ennél többször használjuk a mellékhelyiséget, akkor hasznunkra válik egy kis hólyagtorna.
 
A hólyagtorna vagy más néven hólyagtréning azt jelenti, hogy tudatosítjuk magunkban az inkontinenciával járó vizeletürítés rendjét, és új mosdóba járási szokásokat alakítunk ki, vagyis kerüljük a „biztonsági pisilést”, ahogy azt is, hogy az utolsó pillanatban rohanjunk ki a mosdóba. A tréning során arra „neveljük” a húgyhólyagot, hogy nagyobb mennyiségű vizeletet raktározzon, és így több idő teljen el két kimenetel között. Ehhez célravezető módszer a figyelem elterelése, illetve a medencefenék izmainak összeszorítása ahelyett, hogy a késztetést érezve azonnal kiszaladjunk a mellékhelyiségbe. Az is segít, ha megtervezzük a mosdóhasználatot, illetve vizelési naplót vezetünk. Így fokozatosan megnövelhetjük a két vécére menés közötti időt, és visszaszerezhetjük vizelettartási képességünket.
 
Az életmódváltással az életvitelünket aszerint módosítjuk, hogy csökkentsük, megelőzzük vagy kezeljük az inkontinenciával járó problémákat. Ide tartozik a túl sok vagy túl kevés folyadékfogyasztás megelőzése, illetve a húgyhólyagot irritáló italok, például a kávé és az energiaitalok fogyasztásának kerülése. Ezenkívül edzéstervet is készíthetünk, és az étkezési szokásainkon is változtathatunk, hogy fogyjunk, mivel a túlsúly is hozzájárulhat az inkontinenciához. Az életmódváltás része az egészséges mosdóhasználat kialakítása.
 
A hólyagtorna mellett egyéb kezelési lehetőségek is léteznek. A biofeedback segítségével információt gyűjthetünk a testünkről, amelyet kiértékelhetünk – például úgy, hogy gátizomtornát érzékelők és számítógépes megfigyelés segítségével végezzük; így kiderül, hogy a medencefenék megfelelő izmait feszítjük-e meg. További megoldás a hüvelyen keresztüli mechanikus megtámasztás; az így behelyezett eszköz a húgycső, a húgyhólyag, a hüvelyfal, a méh és a végbél megtámasztására szolgál. Lehetséges kezelési eljárás különböző méretnövelő szerek fecskendezése a húgycső körüli szövetekbe, amelyek így megduzzadva biztosítják a szükséges megtámasztást, illetve más sebészeti megoldások alkalmazása.
 
Végül, de nem utolsósorban az általunk kínált inkontinencia termékek is alkalmasak a különböző helyzetek szabályozására és kezelésére.

What are cookies?

Lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet.